Filmpje bezoek India januari 2017

Op 14 Januari reisden wij wederom af naar India. Samen met mother Ida, 88 lentes jong, en Yoreh Schipper als cameraman om een filmpje te maken over onze stichting. Het hoogtepunt van onze reis was natuurlijk op 22 januari, de opening van ons nieuwste project. Ons eigen Ladder skill centrum! Het was werkelijk heel ontroerend

Opening Skill centrum in januari 2017!!

Na 2 jaar wachten op de vereiste vergunningen kwam in Februari dan eindelijk het verlossende nieuws! We hebben u allen toen dmv een “breaking news alert”, via de mail en de social media op de hoogte gebracht van het heuglijke feit dat de bouw kon beginnen. In januari zullen Karina en Eileen wederom naar India

BEKIJK ONDERSTAANDE VIDEO!!

Dit prachtige filmpje is van een andere NGO waarmee we in contact zijn en die wij in januari 2017 zullen gaan ontmoeten. Het laat heel duidelijk zien met welke problematiek we in ons projectgebied te maken hebben. Chapeau voor Jelle!!

Wat blijft er aan de strijkstok hangen?

NIETS! Wij zijn trots op het feit dat zolang wij bestaan slechts tussen de 4 á 5% kosten hebben gemaakt. Ruim 95% komt dus direct terecht bij de kansarme kinderen in India. Niet alleen een geweldig resultaat, maar ook een geruststellend idee voor onze donateurs. Wellicht reden voor u om donateur te worden???

Onze oprichtster Eileen O’Neill over Ladder…

Mensen vragen me heel vaak: waarom heten jullie Stichting Ladder? Als kind al tekende ik ladders naar de maan. Het idee dat je met een ladder kon ontsnappen uit het hier en dus een ‘daar’ fantaseerde, boeide me. Het zette me aan tot dagdromen over plekken ver weg. Gedurende mijn leven is de betekenis van

Scholingsfonds

We hebben onlangs ons scholingsfonds voor kansarme jongeren uitgebreid. We hebben samen met onze zuster-organisatie een groep kinderen/ jongeren geselecteerd. Alle geselecteerden hebben een meer dan gemiddeld zwaar bestaan. Zij komen ofwel uit een éénouder gezin, of zijn wees en zijn gemotiveerd om te studeren. Stichting Ladder biedt hen een kans tot educatie. Educatie is

Ladderparty

Eens in de zoveel tijd organiseren wij een spetterend (dans)feest waarvan de opbrengst natuurlijk geheel ten goede komt aan onze projecten. Onze Ladderparty vindt altijd op een trendy Rotterdamse locatie plaats en heeft inmiddels al een flinke bekendheid opgebouwd!

Ladderloop

Zin in een sportief rondje Kralingse bos? Waarmee u ook nog eens onze Stichting sponsort? Elk voorjaar organiseren wij de Ladderloop, een leuke informele route van zo’n 5 km die iedereen in eigen tempo kan lopen. Of u in ontspannen tempo wilt wandelen (met vrienden, gezin of hond!) of in pittig tempo een nieuw pr

Huisconcert de Berini’s

Op 22 Mei 2011 organiseerden wij een huisconcert. Voor € 50.- pp kon men dit exclusieve huisconcert bijwonen. Het programma “Van Berini tot Solex” werd uitgevoerd door BN’r Marjolein Meijers en haar muzikanten. Van Ierse traditionals, langs de Amerikaanse Western Swing tot de vette onvervalste Cayun. Ze brengt de allermooiste oude liedjes. En ze zingt