Winterfair in Vicini

Het wordt al een beetje een traditie, zo in de donkere dagen, want op 23, 24 en 25 november vindt er weer  de ‘winter’ fair plaats in de basement van het leuke etablissement VICINI, op de Korte Kade. Stichting Ladder zal hier aanwezig zijn, o.a. met een paar voorbeelden van mooie kerstkransen, welke zoals elk

Overstromingen

In augustus van dit jaar vonden er in de Indiase staat Kerala enorme overstromingen plaats. De lokale autoriteiten spraken van de ergste overstromingen van de afgelopen honderd jaar. Aanhoudende moessonregens hebben tot deze ernstige overstromingen geleid. Ook het gebied waar ons Skill Center staat heeft, weliswaar een staartje, te kampen gehad met erge overstromingen. De

Actie van basisschool in Den Haag

De O.G.Heldring school uit de Vogelwijk in Den Haag heeft voor hun kerstactie Stichting Ladder als het goede doel uitgekozen dit jaar. Heeft u nu ook ideeën voor een ludieke actie of wellicht connecties op een (basis)school, die een soortgelijke actie willen ondernemen/starten, neem dan contact met ons op.

Bezoek van Francis Sebastian aan Rotterdam

De chairman van onze zusterorganisatie in India, Sigaram, kwam 1 augustus voor een week naar Nederland, waarna hij verder reisde naar Helsinki om deel te nemen aan een congres over onderwijs en educatie. We hebben samen met hem een rondleiding gekregen van Annelies Bernard, al jaren werkzaam bij de Centrale bibliotheek. Hij keek zijn ogen

Scholingsfonds

We hebben onlangs ons scholingsfonds voor kansarme jongeren uitgebreid. We hebben samen met onze zuster-organisatie een groep kinderen/ jongeren geselecteerd. Alle geselecteerden hebben een meer dan gemiddeld zwaar bestaan. Zij komen ofwel uit een éénouder gezin, of zijn wees en zijn gemotiveerd om te studeren. Stichting Ladder biedt hen een kans tot educatie. Educatie is

Ladderparty

Eens in de zoveel tijd organiseren wij een spetterend (dans)feest waarvan de opbrengst natuurlijk geheel ten goede komt aan onze projecten. Onze Ladderparty vindt altijd op een trendy Rotterdamse locatie plaats en heeft inmiddels al een flinke bekendheid opgebouwd!

Ladderloop

Zin in een sportief rondje Kralingse bos? Waarmee u ook nog eens onze Stichting sponsort? Elk voorjaar organiseren wij de Ladderloop, een leuke informele route van zo’n 5 km die iedereen in eigen tempo kan lopen. Of u in ontspannen tempo wilt wandelen (met vrienden, gezin of hond!) of in pittig tempo een nieuw pr

Huisconcert de Berini’s

Op 22 Mei 2011 organiseerden wij een huisconcert. Voor € 50.- pp kon men dit exclusieve huisconcert bijwonen. Het programma “Van Berini tot Solex” werd uitgevoerd door BN’r Marjolein Meijers en haar muzikanten. Van Ierse traditionals, langs de Amerikaanse Western Swing tot de vette onvervalste Cayun. Ze brengt de allermooiste oude liedjes. En ze zingt