Een jaar Skill Center

Het Skill Center draait nu bijna één jaar en de volgende zaken zijn bereikt: De naai-opleiding is onderverdeeld in 2 secties, een cursus van maandag tot en met vrijdag en een weekend cursus. • Wat de weekcursus betreft hebben 18 jonge vrouwen naai-vaardigheden geleerd.  10 deelnemers hebben gekwalificeerde certificaten behaald zodat ze werk kunnen krijgen

Yogadag

Op 20 Januari organiseerde Vibeke Maan van “La Luna” huid verzorging een heerlijke  yoga dag met 100 % opbrengst voor onze stichting.  Op haar prachtige boerderij in Lekkerkerk waren, verspreid over de dag, drie verschillende yoga workshops te volgen.  Na afloop van de workshops stonden er voor alle cursisten zelfgemaakte biologische hapjes klaar om met

Tailoring shop

In het kader van het bevorderen van de duurzaamheid van het Skill Center, is er veel nagedacht over de manier waarop wij dit kunnen bewerkstelligen. De leerlingen van het Skill Center hebben in samenspraak met ons en onze contactpersonen het idee uitgedacht van een klein winkeltje, bij de ingang van het terrein waarop het Center

Ladder Gifts

De tijd van het jaar leent zich ervoor: mooie duurzame en lieve cadeautjes om weg te geven en waarvan de opbrengst voor 100% naar de Stichting gaat!! Bernadette O’Neill is aan de slag gegaan met haar haakpennen en maakt nu de leukste mandjes van gehaakt touw. Allerlei maten en super leuk om cadeau te doen, bijv.

Fairs

Om onze leuke gifts te promoten zijn wij aanwezig geweest op verschillende fairs. Onder andere een fair in Capelle aan de IJssel, georganiseerd door de Rotary en een fair in Vicini, georganiseerd door Wolz Handmade. Beiden met een fijne opbrengst voor onze Stichting.

Bezoek uit India

Begin november kwamen onze twee belangrijkste en dierbare contactpersonen uit India ons opzoeken. Richard en Augustine. We hebben vele vruchtbare vergaderingen met hen gehad en konden wederom veel ervaringen en ideeën uitwisselen. Zij konden met eigen ogen zien wat voor acties wij voor de Stichting ondernemen en wij konden uit eerste hand op de hoogte

Jonge arts Charlotte Cords, bezoekt onze projecten

In augustus reisde Charlotte Cords (arts in opleiding) naar Manipal India voor haar Co- schappen. Charlotte is de kleindochter is van onze inspirator Peter O’Neill en erg geïnteresseerd om met eigen ogen ons werk in Tamil Nadu te zien. Samen met een collega reisde zij hiervoor speciaal af naar het zuiden van India. Onze mensen

Nieuwe samenwerking met twee andere NGO’s

In ons laatste reisverslag vertelde we u over de ontmoetingen die we gehad hebben met 2 andere NGO’s, die actief zijn in Zuid India. Deze vruchtbare ontmoetingen en de daaruit voortvloeiende goede contacten hebben geleid tot een beginnende kleinschalige samenwerking met beider organisaties. • Bij ASHOKA gaan wij het “Vulnerable children Development program” kleinschalig helpen.