Jonge arts Charlotte Cords, bezoekt onze projecten

In augustus reisde Charlotte Cords (arts in opleiding) naar Manipal India voor haar Co- schappen. Charlotte is de kleindochter is van onze inspirator Peter O’Neill en erg geïnteresseerd om met eigen ogen ons werk in Tamil Nadu te zien. Samen met een collega reisde zij hiervoor speciaal af naar het zuiden van India. Onze mensen

Nieuwe samenwerking met twee andere NGO’s

In ons laatste reisverslag vertelde we u over de ontmoetingen die we gehad hebben met 2 andere NGO’s, die actief zijn in Zuid India. Deze vruchtbare ontmoetingen en de daaruit voortvloeiende goede contacten hebben geleid tot een beginnende kleinschalige samenwerking met beider organisaties. • Bij ASHOKA gaan wij het “Vulnerable children Development program” kleinschalig helpen.

Eerste cursusjaar van start in ons skill centrum

Onder de bezielende leiding van de 26 jarige Manager, Christal Sajini is in April het eerste cursusjaar van start gegaan. Zij heeft naast een master in fysica ook een onderwijsbevoegdheid behaald. Haar grootste wens was echter om een sociaal project te mogen begeleiden. Christal stuurt het skill centrum waar drie leerkrachten werkzaam zijn op enthousiaste

Bedank borrel donateurs

Op 11 Juni j.l. organiseerden we ter ere van ons 10 jarig bestaan een ‘thank you’ borrel voor de vaste donateurs. Dit vond plaats in de sfeervolle basement van Vicini in Kralingen. Onder het genot van een drankje en lekkere hapjes (gesponsord door Vicini!) was het een leuke, informele ontmoeting. Gezamenlijk werd er gekeken naar

Filmpje bezoek India januari 2017

Op 14 Januari reisden wij wederom af naar India. Samen met mother Ida, 88 lentes jong, en Yoreh Schipper als cameraman om een filmpje te maken over onze stichting. Het hoogtepunt van onze reis was natuurlijk op 22 januari, de opening van ons nieuwste project. Ons eigen Ladder skill centrum! Het was werkelijk heel ontroerend

Opening Skill centrum in januari 2017!!

Na 2 jaar wachten op de vereiste vergunningen kwam in Februari dan eindelijk het verlossende nieuws! We hebben u allen toen dmv een “breaking news alert”, via de mail en de social media op de hoogte gebracht van het heuglijke feit dat de bouw kon beginnen. In januari zullen Karina en Eileen wederom naar India

BEKIJK ONDERSTAANDE VIDEO!!

Dit prachtige filmpje is van een andere NGO waarmee we in contact zijn en die wij in januari 2017 zullen gaan ontmoeten. Het laat heel duidelijk zien met welke problematiek we in ons projectgebied te maken hebben. Chapeau voor Jelle!!

Wat blijft er aan de strijkstok hangen?

NIETS! Wij zijn trots op het feit dat zolang wij bestaan slechts tussen de 4 á 5% kosten hebben gemaakt. Ruim 95% komt dus direct terecht bij de kansarme kinderen in India. Niet alleen een geweldig resultaat, maar ook een geruststellend idee voor onze donateurs. Wellicht reden voor u om donateur te worden???

Onze oprichtster Eileen O’Neill over Ladder…

Mensen vragen me heel vaak: waarom heten jullie Stichting Ladder? Als kind al tekende ik ladders naar de maan. Het idee dat je met een ladder kon ontsnappen uit het hier en dus een ‘daar’ fantaseerde, boeide me. Het zette me aan tot dagdromen over plekken ver weg. Gedurende mijn leven is de betekenis van