In onze vorige nieuwsbrief schreven wij al over het nieuwe woman empowerment project dat Stichting Ladder i.s.m Wilde ganzen en Sigaram (NGO India) wil gaan realiseren.
Wij willen voor (kans) arme meisjes en jonge vrouwen de toegang tot hoger onderwijs en geschikte banen mogelijk maken. Doel: jaarlijks rond de 150 jonge meisjes (tussen de 16 en 27 jaar) helpen aan een betere toekomst Hoe: • jaarlijks 30 vrouwen te begeleiden en trainen voor, door de overheid voorgeschreven, landelijke toelatingsexamens voor hoger onderwijs (geneeskunde, engineering en technologie, economie, recht en milieukunde)
• 20 vrouwen op te leiden en voor te bereiden op toelatingsexamens voor overheidsfuncties
• 100 jonge vrouwen op te leiden voor functies bij maatschappelijke – en overheidsorganisaties De opleiding van slimme, maar zeer arme meisjes en jonge vrouwen sluit heel vaak niet aan op de eisen die gesteld worden aan vervolgopleidingen en kansrijke banen. Door spoedcursussen en trainingen kunnen zij toch toegang krijgen tot deze vervolgopleidingen en zo missen zij niet de kans op een betere toekomst. Met een beperkte investering van € 340 per meisje, krijgen zij een beter toekomstperspectief.

We hebben het afgelopen half jaar heel hard gewerkt om de gelden bij elkaar te werven die nodig zijn om in Juni van start te kunnen gaan met dit mooie project.
Dit werven deden we door:
• De kerstkrans workshops actie
• Verkoop van vlaggenlijnen en andere producten gemaakt door onze meisjes van het skill center in India.
• Verkoop van handgemaakte bescherm engeltjes
• Presentatie gehouden in een kerk
• Oproep tot donaties op de social media
• Schenkingen van bedrijven en prive donaties plus onze vaste trouwe donateurs

We zijn heel blij dat het gelukt is 1/3 (€11350) van het totaal bedrag (€34050) opgehaald te hebben. Sigaram moest ook 1/3 bijleggen middels werving in India. Dat was voor hen een hele uitdaging, omdat fundraising in India zelf nog een lange weg te gaan heeft. Om hen enigszins te helpen mocht Sigaram op kosten van Wilde ganzen een cursus volgen in India om aldaar te leren fondsenwerven.
Godwin Jinu heeft een hele week cursus gevolgd om kennis op te doen met een cursus van “the change the game academy’.En het resultaat is dat het hen gelukt is dit bedrag bij elkaar te krijgen!
Hoe?
1. Door Donaties van individuen, professionals, weldoeners en vrijwillige bijdragen van de begunstigden van de Sigaram-activiteiten.
2. Inkomsten uit opleiding en professionele hulp aan onderwijsinstellingen door Sigaram Team
3. Verkoop van boeken en studiemateriaal
4. Om commitment te creeren wordt er ook n hele kleine bijdrage gevraagd van alle geselecteerde toekomstige meisjes (cursisten).
Het team draagt ook nog eens bij doordat drie van hen geen salaris vragen voor hun werk bij Sigaram.

Kortom we hebben met zijn allen het benodigde geld opgehaald en we zouden in principe van start moeten kunnen in Juni. WARE het niet dat COVID 19 ons heeft overspoeld in de gehele wereld. U zult begrijpen dat we op dit moment weer voor een nieuwe uitdaging staan.
Covid 19 zorgt ervoor dat het reguliere programma aangevuld zal moeten worden door online lessen en begeleiding. Als we hier nu niet op inspelen gaat deze toch al zo kwetsbare groep nog harder verliezen van de rijke groep die wel over alle faciliteiten beschikken.
Er is software en hardware nodig om dit binnen Sigaram voor deze groep meisjes mogelijk te maken. Daarvoor is nog eens €5383 extra nodig om straks goed voorbereid van start te kunnen gaan in Juni. We hopen dat Wilde ganzen met hun Corona fonds ons nog een stukje op weg zal kunnen brengen. We gaan hiertioe een verzoek indienen
Maar u zult begrijpen, we zijn naarstig op zoek naar mensen die hierin financieel iets willen en kunnen betekenen. Heeft u interesse om ons te steunen dan kunt ons mailen op info@stichtingladder.nl of u kunt doneren via de roze doneer button op onze website.