Doordat veel kinderen uit zeer kansarme gezinnen komen is er vaak thuis geen ruimte en mogelijkheid om te kunnen studeren of huiswerk te maken. Vaak zijn de ouders vanwege armoede problematiek genoodzaakt hun kinderen uit werken te sturen. Om deze kinderen (drop-outs) toch op school te houden hebben ze echter extra begeleiding nodig buiten de schooluren om.

Daarom bouwden wij twee educatieve centra met bijbehorende toiletten en schoonwatervoorziening in de omliggende dorpen van het door ons gebouwde schoolcomplex. Hier kunnen leerlingen huiswerk maken, studeren en gebruik maken van een computer.

Zowel in Mananvilai als in Santhanapuram hebben deze centra daarnaast ook een buurtfunctie. Er worden cultural programs georganiseerd en de klaslokalen worden in de overige uren  aanvullend gebruikt voor het geven van cursussen Engels, leren lezen en schrijven voor volwassenen, women empowerment en naailessen voor de vrouwen in de omgeving.