Historie:

Onze inspirator, Peter ONeill, kwam als jonge Britse militair op 20 jarige leeftijd in aanraking met de armoede in India. Dit land heeft toen op hem een onuitwisbare indruk gemaakt. De armoede van de mensen raakte hem diep en hij sloot het land en de bewoners in zijn hart. Bij zijn terugkeer uit India besloot hij zich te blijven inspannen om priesters in India te steunen in hun werk voor de plaatselijke zeer arme bevolking. Door zijn toetreding tot de YCW, (the Young Christian Workers, een organisatie die in 1925 werd gesticht door Kardinaal Joseph Cardijn), legde hij contacten in India. Peter trouwde na terugkomst uit India met een Nederlandse vrouw, kreeg 6 kinderen en hoewel het gezin van een eenvoudig arbeiderssalaris moest rondkomen, bleef hij India trouw. Hij bleef geven en steunde met zijn bescheiden middelen tal van succesvolle projecten. Peter O’Neill, een gewone man met een groot hart. Zijn jongste dochter, Eileen, moeder van twee kinderen, vormgeefster van beroep neemt nu het estafettestokje van hem over. Samen met twee ondernemers, een taaltherapeute en een communicatieadviseur heeft ze de “Stichting Ladder” opgericht. Allemaal zijn het Rotterdammers. Het is dan ook geen toeval dat het motto van de Stichting Ladder “geen woorden maar daden” is. “Met een ladder kun je uit de put naar boven klimmen, een betere toekomst creëren voor jezelf, je nakomelingen en je land. Wij willen die Ladder zijn vandaar onze naam.” Eileen en haar medebestuurders willen Peter O’Neills initiatief naar een hoger plan trekken en een breder draagvlak organiseren voor de activiteiten van de Stichting. Op die manier zullen er meer projecten gerealiseerd kunnen worden.

Op 7 Juni 2009 is Peter O’Neill helaas plotseling overleden.
Zijn gedachtegoed zal echter altijd de leidraad van onze stichting blijven.

peter soldaat001 CIMG0521