Empowerment van vrouwen door gelijke deelname in Leiderschap en professies (vervolgproject).

Korte samenvatting project
De Sigaram Academy of Excellence zet zich in voor gelijke rechten voor vrouwen. Hun motto: vrouwen kunnen de samenleving veranderen. Daarvoor is het belangrijk dat zij zich kunnen ontwikkelen en deel kunnen nemen aan maatschappelijke en politieke discussies. Deze Indiase organisatie wil daarom ambitieuze meisjes in de leeftijd van 16 tot 27 jaar helpen om hun ideeën en wensen om te zetten in daden.
50 meisjes per jaar krijgen via dit project deze kans. Dertig meiden uit arme gezinnen worden een jaar lang intensief begeleid, zodat zij zich maximaal kunnen voorbereiden op het halen van het toelatingsexamen voor de universiteit. Daarna ligt de weg naar een opleiding geneeskunde, economie of bijvoorbeeld technologie open. De Sigaram Academy gaat ze helpen bij het aanvragen van een beurs en lening en ze begeleiden tot ze hun studie hebben afgemaakt.
Daarnaast gaan we twintig meisjes helpen bij het afronden van hun middelbare school, zodat ze een baan kunnen vinden bij de overheid.

Bijdragen:
Sigaram: € 4.486,-
Stichting Ladder € 9.048,-
Wilde Ganzen € 6.767,-
Totale budget € 20.301,-

In de Coronaperiode was het niet mogelijk om activiteiten te organiseren. Desondanks is het Stichting Ladder en Sigaram toch gelukt om het benodigde bedrag bij elkaar te krijgen en zo de vrouwen weer een stap hoger op de Ladder zetten.